Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Sjoerd Douwe

10 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Vijf dagen weg en het voelt als veel langer! En dat is positief! We hebben al zoveel gedaan!
Maandag zijn we geland in Bangkok en vanaf dat moment de stad ontdekt! Pet Tuk Tuk, bus, taxi, boot en lopend hebben we ontzettend veel gedaan. We zijn in totaal drie dagen in deze (te) gekke stad geweest! Zoveel mensen, iedereen die wat van je wil, en zoveel contrasten! Rijke buurten, arme zwervers, krottenwijken, enorme paleizen, lekker eten, gedroogde darmen (om te eten), toeristische trekpleisters, en een vieze sexindustrie voor vieze ouwe mannetjes. Kortom een hele andere wereld en een fantastische omgeving om onze wereldreis te beginnen!
Zo zijn we o.a. naar de plaatselijke marktjes geweest, het Grand Palace van de koning bezocht (die man is 'heilig' in Thailand), boedistische tempels gezien, in TukTukjes gereden en doodsangsten uitgestaan, een maatpak laten maken, heerlijk gegeten, de sexindustrie ontdekt (om te checken of het stereotype klopt, en dat is waar er zijn veel vieze ouwe mannetjes) en een heerlijke Thaise massage ondergaan van een uur!! (kosten: E 3,-) Geweldig dus!

Na drie dagen zijn we per bus zuidwaarts gegaan. En op dit moment vertoeven we op het ongeloofelijk mooie eiland Kho Phi Phi, waar de film 'The Beach' is opgenomen! Hierover later meer....

• 11 Oktober 2008 - 12:07

Arjan:

Joh Sjoerd en Isa,

Ziet er super uit zeg die omgeving en nu al een mooi verhaal. Dat beloofd nog wat voor de rest van de reis!! Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en Sjoerd hier eet je ook darm om de worst dus gewoon proberen neem ik aan?!;-) Jullie zijn daar wel multimiljonairs in de ogen van de locals en dan ook nog een maatpak. Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat en je kan vast die beach scene wel even naspelen. Haha. Hooi Ar

• 17 Oktober 2008 - 12:31

Jaap En Janneke:

Dat ziet er niet slecht uit, ik denk dat ik elke keer stik jaloers op jullie wordt als ik jullie site ga bezoeken.
    In ieder geval , heel veel plezier en veel lekkere massages toegewenst....wij gaan ons geluk in Brazilie uitproberen...dus tot ziens

maar weer

• 20 Oktober 2008 - 13:49

Tjeerd:

Hai Isabelle en Douwe,

Haha kort maar krachtig berichtje vanuit Thailand. Klinkt goed daar! Vergeten jullie niet wat gedroogde darmen naar mij op te sturen, want dat lijkt me wel wat... jammieeee ;-)

GENIET vooral daar!!!!!

Hulde, Tjeerd

• 20 Oktober 2008 - 19:27

Marnix:

Joo Isabel en SD!

Hoe gaat het daar???? Had Sjoerd al even gemaild, jullie hebben al hele mooie foto's gemaakt zie ik..
    Ik wacht weer op de volgende foto's en berichten!!

Hier gaat alles goed, om jullie even op de hoogte te houden (als je dit leest heb je kennelijk internet maar toch):

- Overheid pompt 10 miljard in ING
    - Nederlandse meisje op Bonaire is gevonden
    - Heerenveen speelt donderdagavond tegen Milan en heeft afgelopen weekend gelijk gespeeld tegen Roda.
    - Feyenoord: ouderwets slecht en weer verloren dit weekend. Dit keer van Willem II.

Voorzichtig daar!

Groeten Marnix

• 21 Oktober 2008 - 12:37

Heit En Mem:

Even een berichtje van de andere kant van de wereld. Groeten uit Belem (Brazil). Het is hier prachtig en warm, net als bij jullie. Tot nu toe heel goede reis gehad. Groetjes en veel plezier

• 22 Oktober 2008 - 07:31

Bertina:

Voor alle mensen die hier regelmatig kijken en nu al dagenlang op bericht van Sjoerd D. en Isa wachten, ze hebben het veel te druk met reizen! Gelukkig vinden ze zo nu en dan wel tijd om een mailtje naar het thuisfront te sturen. Na bovenstaand bericht zijn ze vanuit Kho Phi Phi naar Kho Puket gereist. Vanuit Puket naar Kho Samui, toen verder naar Kualla Lumpur en vanuit daar naar Bangkok. Vanuit Bangkok hebben we vanochtend weer een mailtje ontvangen, voordat ze de oversteek naar een eiland voor de kust van Sumatra zouden wagen. Bangkok was volgens Sjoerd D.: "een geweldige stad, schoon, groot, modern, echt heel Mooi... en pietje precies!" Al met al hebben ze het geweldig naar de zin, maar ontbreekt hen de tijd om de website bij te houden!

Groeten Bertina

• 22 Oktober 2008 - 09:20

Rutger Advocaat:

w zijn benieuwd waar jullie nu zijn.al lang niets meer gehoord.We zijn heftig aan het inpakken,nu teveel dozen om ons heen.De vloeren in het nieuwe huis kregen op het laatste moment nog een mooie opknapbeurt.tot snel

• 26 Oktober 2008 - 16:19

Ollie:

leuk om al die verhalen te lezen en de foto's te zien, erg indrukwekkend allemaal, en moet toegeven dat het me wel een klein beetje jaloers maakt! Zal hier gauw even opnieuw posten of via de mail contact met jullie op nemen. In ieder geval fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben!! X je lieve broertje