SINT (barths) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu SINT (barths) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

SINT (barths)

Door: Sjoerd Douwe

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2003 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag was het zover, 5 december en ja hoor, we hebben hier op Sint Maarten ook Sinterklaas gevierd. Beetje jammer dat alle chocolade klaasen smelten met 25 graden maar het was wel erg gezellig. Sinterklaas liedjes gedownload, kadootjes gekocht en gedobbeld om de kadootjes. Het ging er erg heftig aan toe, want natuurlijk wil iedereen hetzelfde cadeautje. Na een fikse ruzie en een paar blauwe plekken had ik toch het kadootje wat ik wilde. ;)
Nee natuurlijk niet, het is hier de Friendly Island dus geen ruzie om een paar kadootjes. Het was dan ook een groot succes, erg gezellig met een bord Unox Erwtensoep op schoot kwam ons hele Nederlandse gevoel weer naar boven. Hanneke had nog een hele doos met kado’s uit Nederland opgestuurd gekregen echt super lief van haar ouders. Was echt super, slingers, ballonnen en andere versiering waar we de kamer mee konden versieren. Zelfde avond nog uit naar Lady C. En weer tot de vroege uurtjes gefeest.

Ik moet tegenwoordig ook zondag’s werken, beetje jammer. Helemaal omdat er helemaal niet zoveel te doen was. Ik heb dan ook maar een beetje rondgereden en een paar dingetjes afgerond. De Brochure van 2004 is bijna klaar, met mijn foto’s erin. De foto staat ook de site, naam: Parasolletjes, deze foto komt op de voorkant van de folder, goed he. Wel copyright op gevraagd natuurlijk en ze betalen me daar dan ook 300 dollar voor, (was dat maar waar). Verder gaat alles goed bij Avis we krijgen heel veel nieuwe auto’s zo ook de Jeep Wrangler, wat een top auto, zie foto.

Zondag was een beetje duffe dag, maar we waren ons dan ook aan het voorbereiden voor de trip van de volgende dag.

7:30 moesten we op het vliegveld staan om in te checken naar St Barths. Weer een Sint, ben wel in de stemming. Samen Isabelle geweest. Toen we om 7:30 de vertrekhal in liepen zaten er heel veel mensen, we vroegen ons af of we met zoveel mensen naar St Barths moesten, nou de eerste helft viel al af, die ging naar Nevis, ooh valt mee, tweede helft ging naar St Eustasia, St Kits en Jamaica en toen zaten we daar nog met zijn tweeen. “All passangers, destination St Barths, Gate 9 Please, stonden we met zijn tweeen. Wat!!! Privé vliegtuig. Heeel grappig. Ik mocht dan ook naast de piloot in de cockpit zitten en een beetje rondkijken. Het was dan wel een heel klein vliegtuigje maar voor minder dan $ 100 konden we met zijn tweeen in het vliegtuig zitten. Hij excuseerde zich wel omdat we eerst even langs Anguilla moesten vliegen, excuus, dat is juist top. Het landen en opstijgen is het leukste van vliegen. En het wordt al zo gewoon, in Nederland vlieg ik nooit en hier stap je in een vliegtuig alsof het een bus is.

Eenmaal op St Barths aangekomen, Jeepje gehuurde en het hele eiland overgecrossed. Het weer hadden we een beetje tegen, het was bewolkt en het regende zo nu en dan. En dat hebben we gemerkt. Toen we een heuvel op wilden rijden bleven we halverwege staan, SLIPPEN!! Geen beweging meer in te krijgen hij gleed gewoon weg, de hele achterkant slingeren. Beetje scary maar, achteruit gegleden onder aan de berg in de 4WD gezet en toen kwamen we de heuvel wel op.

We hebben een hele LEUKE dag gehad, verschillende strandjes bezocht, de natuur bekeken en weer een eiland op mijn eilandhop lijstje bijgeschreven. St Barths, staat bekend om haar celebrities, veel komen hier vakantie vieren, geen 1 gespot maar het eiland is inderdaad wel net en duur als je het vergelijkt met St Maarten, nog 1 groot verschil, er zijn op St Barths bijna geen donkere mensen, heeft te maken dat er geen slavernij op St Barths was. St Barths, is geen top eiland. Ik heb het heel erg gezellig gehad maar dat kwam niet door het weer of het schitterende eiland.

Om 16:35 weer terug gevlogen naar St Maarten. Een veilige vlucht gehad, weer door de immigrationservice geouwehoer. En weer naar ons ouwe stekje gegaan. Even gedouched en omgekleed en toen nog uit eten in Simpson Bay. Swordfish gegeten.

Om 21:00 nieuwe activiteit, ja drukke dag, en dat nog wel als je vrij bent. Zijn Bonnie, Femke en ik naar Scary Movie 3 geweest, Te dom en te lachen voor woorden. Zeker de moeite waard om 1 keer te kijken, je lacht je echt rot. Heel erg melig. Scary Movie 3 is zeker een aanrader om een keer met vrienden te bekijken onder het genot van een biertje en een melig sfeertje.

Daarna nog uitgeweest met Chris, Bo, Maericke en Isabelle, wat gedronken, veel gepraat. Kortom weeeer gezellig. Jemig wat een gezellig dagie. En sorry Jaimy voor de film. Weer laat naar bed en vandaag weer “fris en fruitig“ werken.

Kortom TOP dagen gehad. Helemaal toen ik hoorde van ons nieuwe prinsesje………:)

PS. Er komen nog meer foto’s van de Heineken boot en St. Barths.

  • 10 December 2003 - 17:32

    Marleen:

    Heej Sjoerd,
    Ik heb nu al vele malen genoten van alle leuke en vooral hele mooie foto's op jouw site. Dus ik dacht ik laat eens en berichtjuh achter.

    Zo te zien vermaken jullie je daar wel aardig :-)))

    Wat gaaf dat jullie ook gewoon sinterklaas hebben gevierd, hebben jullie nog mee mogen genieten van Boni d's kruidnootjes? En gedraagt Inge zich nog een beetjuh? Ik wens je nog veeeel plezier op St Maarten en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen en Foto's. Groetjuhs Marleen (loot).

  • 10 December 2003 - 20:10

    Jaimy:

    ondanks het weer gewoon naar bamboo?? foto van isabelle op het strand is te mooi voor als je dat nog niet wist sjoerd x

  • 11 December 2003 - 13:47

    Tja:

    toch niet de eerste reactie?

  • 11 December 2003 - 17:19

    Bo:

    heej jaimy en sjoewie..gaan we lekker slapperdepappiej uithangen vnaaf in BLISS...??...dacht het wel heh!!

    poeperdepoep..

  • 16 December 2003 - 13:48

    Bo:

    Uhm..sjoewie en Jaimy..waar gaan we vnaaf stappen?...

    jaja ik weet dat het dinsdag is Jaimy..
    heb er poep aan!

  • 16 December 2003 - 16:04

    Talboy:

    Talboy wil ook mee.Ik stel voor om naar Lady B te gaan.

  • 16 December 2003 - 17:23

    Talboy:

    Talboy wil ook mee.Ik stel voor om naar Lady B te gaan.

  • 17 December 2003 - 18:30

    ***maericke***:

    He Bonnie of Jaimy!!
    wilde ff melden dat ik 2 x 35 dollar heb voor ju.llie maar aangezien ik ingesloten ben in oyster omdat mn auto het ni doet kan ik het ni brengen.....morgen in bliss
    ?!

    Laterzzz
    xx maericke

  • 17 December 2003 - 21:40

    Jaimy:

    sjoerd het is al woensdag!!! kom op nou!!! vanavond bamboo joepie depoepie!!! 3 dagen zonder carib is een beetje gevaarlijk hoor.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

Update 2

27 Oktober 2008

Update 1

10 Oktober 2008

Bangkok

04 Oktober 2008

Klaar voor vetrek..

09 Februari 2004

Ben weer thuis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 116607

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: