Weer 2 Eilanden op mijn “eilandhoplijstje” - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Weer 2 Eilanden op mijn “eilandhoplijstje” - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Weer 2 Eilanden op mijn “eilandhoplijstje”

Door: Sjoerd Douwe

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2003 | Nederland, Amsterdam

Zoals al gezegd hebben we zondag de Heineken boot afgehuurd, een grote catamaran waar we met meer dan 50 mensen een geweldige dag op hebben gehad.

Om 8:15 al verzamelen op het strand, 8:30 stapten we op de boot, om ons eerste biertje te nuttigen. Om een toast uit te brengen op een geweldige dag. Het weer was echt super dus na 5 minuten zat iedereen al in zijn bikini en zwembroekje op het dek (in de netten van de catamaran). Ging eerst heel goed maar dat veranderde wanneer we in een wildere zee aankwamen. Ik had eerst nog nergens last van, even naar de wc geweest, daar zo door elkaar geschommeld dat ik misselijk weer naar boven kwam. Het is ook niet echt bevorderlijk als er naast je al 3 mensen over staan te geven. En je nog van die aanmoedigingen hoort als “zure haring, geitenkaas met spek enz. maar nadat ik al het mijn misselijkheid even overboord had gegooid voelde ik me een stuk beter. We waren toen ook al bijna op het eerste eiland waar we aan land gingen “Dog Island”. Een heel klein eilandje, met parel wit strand en een blauwe zee die je niet kunt omschrijven. Daar even bijgekomen weer wat houvast gezocht op vaste land. En weer verder gevaren.

De boot, op een rustigere zee ditmaal, bracht ons naar “Prickley Peer” een Engels onbewoond eilandje. Ook weer helemaal te gek, foto shoot’s van Miss Caraïben. We hebben hier twee uurtjes gelegen, gesnorkeld. Jammer, de onderwatercamera vergeten maar wel hele mooie plaatjes in mijn hoofd opgeslagen. Vissen van alle kleuren, meter lang, koraal en allemaal mooie zee planten, Helemaal te gek!
Nog een paar keer van de boot afgedoken, en om 2 uur weer vertrokken. Ditmaal bestemming St Maarten terug dus. De zee was rustig dus het bier en de rumpunch vloeide rijkelijk.

We maakten nog 1 stop bij een strand op St Maarten. Nog gedoken, gezwommen en stevig doorgedronken. Om een uurtje of 5 terug naar de haven gegaan en daar aangekomen zag je pas echt wat de alcohol had aangericht. Heel veel mensen hadden “hem goed hangen” heel leuk om daarna nog te skimboarden op het strand (nooit doen). Nog naar Sunset Beachbar geweest, gedanst gesprongen en heel dom gedaan en om een uurtje of 9 naar huis gegaan. Zo vroeg? Ja iedereen was Zat, topdag gehad. Volgende dag gelukkig vrij!

Volgende dag dan ook heerlijk uitgeslapen en de hele dag met Isabelle bij het zwembad gelegen. Heel relaxed ook wel eens lekker op zo’n “druk” eiland als St Maarten.

Dinsdag was het Nationale Pechdag in huize “Colebay”. Bonnie kreeg geen drie weken vakantie, die haar wel waren toegezegd. Jaimy heeft te horen gekregen dat ze op nieuwjaarsdag moet werken, Chris was zijn portomonee verloren, Femke kon haar baas ook wel schieten en ik had ook een klein dipje gehad op mijn werk. (Gaat nu weer super by the way). Dus wat een feest dag had moeten zijn eindigde een beetje zuur, of nee de dag was nog niet ten einde. We zijn naar Lady C gegaan om ons verdriet een beetje te vergeten, en het was gewoon super gezellig. De onverwachte avondjes he, altijd het leukste.

Donderdag wezen eten in Lagoonies en naar de Bliss weer TOP avondje gehad.
Vandaag Sinterklaas, oké oké, door de vele comotie rond de goede man, toch maar de felicitaties van mij, vanuit St Maarten (ouwe man ook weer blij)

Maandag heb ik weer vrij en ga ik samen met Isabelle naar St Barths. Weer een eiland op mijn lijstje. St Barths is een heel rijk eiland waar veel celebrities hun vakantie doorbrengen. We gaan eens kijken of we er een paar kunnen spotten, maar dat horen jullie volgende week weer natuurlijk. Kortom alles 100% naar de zin, nog steeds!!

Groetjes,

  • 05 December 2003 - 15:44

    Neef Hans:

    he neef zozo jij vermaakt je daar wel zie ik pss en niet normaal wat voor weer ik hier elke dag met wanten en dikke jas naar heerenveen te fiesten en bij jouw schijnt gewoon de zon summer jam of niet;) haha hier zijn de brazilianen al weer een klein weekje weg best wel jammer vet aardige en lieve mensen maar ja we zijn uitgenodigd om daar naar toe eerst maar kijken dat door gaat maar ja gezellige avond vanavond met sinterklaas he veel werk plezier en eiland hopse groeten hans

  • 08 December 2003 - 08:09

    Daniël:

    Dat jullie daar zoveel overgeven komt niet door het bier of het strooigoed hoor. Wees maar gerust. Hier in Nederland heerst een griepgolf: bijna de helft van de mensen loopt over te geven (ik mag van mijn vader het woord kotsen niet gebruiken). Ik zelf heb ook al met een teiltje naast bed geslapen. En mijn broertje Sjoerd was vorige week nog bleker als anders.
    Trouwens, als ik zie hoe vaak het woord POEP in jullie berichten voorkomt, denk ik dat jullie - net als wij - ook last van diarree hebben.
    Ik heb wel eens gehoord dat virussen ook door de computer kunnen komen. Ik zou dus maar goed mijn handen wassen als jullie weer een bericht uit Nederland krijgen.
    Bo, het Pietenpak was prachtig, mijn kop helemaal donkerbruin. Ik leek wel een neefje van Tallboy in plaats van Sjoerd Douwe. Ik moest de saaie Piet spelen. Nou, dat hebben ze geweten: ik kan helemaal niet saai doen. Daarom lijkt het me bij jullie ook zo leuk.
    Maar goed, jullie moeten eerst dat virus kwijt zien te raken. En mijn moeder zegt dat als je overgeeft en diarree hebt, dat je dan veel moet drinken. Dus jullie zijn op de goede weg.

  • 08 December 2003 - 11:57

    Trouwe Bezoeker:

    he sjoerd doe je goed 19751 bezoekers ga zo door
    neef hans

  • 08 December 2003 - 12:30

    Daniël:

    Neef Hans is toch niet aan het spijbelen, toch ? Of heb je vrij om met je Sinterklaaskadootjes te spelen?

  • 08 December 2003 - 12:31

    Neef Hans:

    nee nee tuurlijk niet maar net zo als je al zegt het heerst zelfs bij de leraren dus vandaar al thuis had maar 5 uurtjes zie

  • 08 December 2003 - 17:21

    Bo:

    Heej Sjoewie waar blijven die mooie verhaaltjuhs over onze sinterklaasavond? Daniel is vast heel erg benieuwd! Daniel ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad op school, met je pietenpak!..Ik heb me bijna schoor gezongen aan alle mogelijke sint en piet liederen in de jeep..En ik was erg blij want ik heb het leukste kadootje kunnen scoren op pakjesavond..Complete kikker de kwak set voor tandenbortsel en zeep etc.
    Sjoewie zal jullie morgen weer schrijven want vandaag zit hij op St. Barths!
    Fijne dag!

  • 09 December 2003 - 02:22

    Jaimy:

    zonder mij naar de bios...ik kwam na het werk rennend naar jullie toe...ook flauw

  • 09 December 2003 - 02:25

    Jaimy:

    zonder mij naar de bios...ik kwam na het werk rennend naar jullie toe...ook flauw

  • 17 December 2003 - 13:11

    He Mick:

    Tis der wol mooi jer, better os jirre. Fijne feestdagen en alvast een GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Houdoe, Zjeraar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

Update 2

27 Oktober 2008

Update 1

10 Oktober 2008

Bangkok

04 Oktober 2008

Klaar voor vetrek..

09 Februari 2004

Ben weer thuis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 116609

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: