Van Modderpoel tot Lamsrack - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Van Modderpoel tot Lamsrack - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Van Modderpoel tot Lamsrack

Door: Sjoerd Douwe

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2003 | Nederland, Amsterdam

Deze afgelopen week heel erg druk gehad met leuke dingen. Als ik het hele weekprogramma ga opschrijven ziet dat er als volgt uit.

Begin op Zaterdag, Drukke dag gehad op het werk, het hoogseizoen is begonnen en dat merk je. Alle 180 auto’s worden verhuurd en ik kan je verzekeren dat zijn er heel veel. Om 17:00 naar huis en klaarmaken voor, Jawel, De Wailers, de legendarischeband van Bob Marley. Daar om 8 uur aangekomen was er nog heel weinig publiek terwijl wij hadden verwacht, het strand staat al vol. Om 10 uur begon het spektakel pas terwijl het om 9 uur zou starten, Relax, Reggea, Te laat en de Caribean zijn woorden die onlosmakelijk verbonden zijn. Om tien uur, kwamen de eerste Reggea beats uit de speakers, nog niet van de Wailers maar van de Young ones, een hele goede reggea band van St.Maarten. Echt heel swingend met veel covers van o.a. Shaggy, Sean Paul en noem de populaire deuntjes maar op.
2 uur later, ja een heel lang en leuk voorprogramma, was het dan eindelijk de beurt aan de bandleden van the Legend.
Heel Cool, de fake/stand in, Bob Marley leek nog op hem ook en was zeker stoned en heel erg goed. Alle bekende songs kwamen voorbij en het was dan ook 1 groot feest voordat we het wisten was het 3 uur en dat terwijl we morgen weer vroeg om moeten staan. Kortom een super concert waarbij we ons reggea en relax niveau weer een beetje hebben opgekrikt.

Zondag, was het weer boottime. We hadden weer een grote catamaran afgehuurd waar we met 50 mensen een dagje op gingen vertoeven. De Golden Eagle was de naam van de boot, heel mooi maar weer die ‘*#@!”^**# Golven. Weer zeeziek, het grappige is als je alles even buiten boord gooit voel je weer kiplekker en heb je de gehele dag een topdag. De bestemming was ditmaal Tintamarre, een onbewoondbuureilandje van St.Maarten. Tintamarre staat bekend om haar modderbaden waar je een hele zachte en schone uit van krijgt. En ja hoor het werkt ook nog. Met zijn allen een bommetje gemaakt in de modderpoel, lekker ingesmeerd, oplaten drogen en weer afspoelen, heel grappig. In het kuuroord betaal je er 100 Dollar voor. Daar een paar uurtjes gelegen, geluncht, gezwommen, gedronken en geouwehoerd. Weer aan boord was ons tweede bestemming Friar’s bay, een heel mooi strand van Sint Maarten aan de andere kant, zodat we een heel rondje om het eiland hebben gedaan. Om 5 uur weer aan wal, Zat en Voldaan. Nog een biertje in de Sunset Beach Bar gedaan en lekker naar huis gegaan.

Maandag, gewerkt en s’avonds afscheidsdiner van Bonnie en Annette, voordat we naar het restaurant in Marigot gingen hebben we eerst “het kersthuis” bezocht, Vol met Lichtjes, Kerstbomen, Santa’s, Kerststalletjes, Engelen je kunt het zo gek niet bedenken. Beetje heel erg Kitscherig ik zou ook helemaal gek worden als ik er moest wonen maar die mevrouw is er heel blij mee en heeft twee maanden werk om alles klaar te zetten en te hangen.
In Marigot zijn we gaan eten bij een super leuke tent: Les Dunes, Beetje oosterse sferen, heel erg mooi ingericht. Heel erg lekker gegeten, zie foto’s, gezellig gehad cadeautjes gegeven aan Bonnie en Annette en een leuke afsluiting van een toptijd gehad. Na het eten nog naar Lady C geweest, Maurice was jarig dus die moest natuurlijk ook nog gefeliciteerd worden.

Dinsdag mijn vrijedag en Uitzwaaidag. Lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan voor kerst, pfoee, veel gekocht en met hele zware tassen lopen met 30 graden is niet echt heel lekker. Toch overleefd en heb nu al zin in Kerst.
S’middags lekker naar het strand geweest, gegeten en een afscheidsdrankje gedronken bij de Sunset Beachbar. Bo en Annette afgezet op het vliegtuig afscheid genomen en uitgezwaaid. Jammer dat ze weg zijn he, baal ik ook wel een beetje van. WE HEBBEN EEN TOPTIJD GEHAD. Toen het vliegtuig vertrok zijn we achter het vliegveld gaan staan. Bij het vliegveld van St.Maarten sta je 30 meter van de vliegtuigen vandaan en wordt je helemaal weggeblazen als ze opstijgen en helemaal bij een Boeing 747. Gezandstraald en goed doorgewaaid terug gegaan naar huis. Direct verhuist naar boven. Ik slaap nu op de kamer van Annette en beneden komen nieuwe mensen. Leuke kamer, gezellig dat ik nu bij de meisjes boven woon. Het lekt er niet, er licht schone vloerbedekking, en het is gewoon een leuk kamertje.
S’avonds nog wezen bbq’en bij Jeroen en Wessel. Die mogen op het huis van Jeroen’s baas passen, heel mooi huis, grote bbq, breedbeeld TV, Dvd, Playstation, flinke geluidsinstallatie je kent het wel, leuk dus.

Woensdag, het plan is om vanavond te eten bij Tessa en Maaike thuis. Iedereen moet wat maken, dat wordt op tafel gezet en iedereen kan heerlijk eten. Ik heb Rib Eye gemaakt, voor de rest stond er nog op tafel, Pasta Salade, Gehaktballetjes, Zalm, gevulde eieren, worstjes, aardappel puree, eiersalade, italiaanse broodjes, Salami, en als toetje had Femke heerlijke Tiremishu gemaakt, Top. En we hadden ook nog een echte Santa in ons midden. Carl heeft de hele middag kerst inkopen gedaan en voor iedereen een toepasselijk cadeau gekocht, voelden ons wel een beetje schuldig dat we niets voor Santa hadden.
Marjolein kreeg een Transformer, Vliegtuig – Robot, omdat ze op het vliegveld werkt
Sanne kreeg haar klipjes – omdat ze altijd met haar bezig is.
Jaimy kreeg plastic Kakkerlakjes – omdat ze Fobie voor die lieve beestjes heeft
Tess kreeg handboeien en een deuralarm – omdat er bij der ingebroken is.
Kaja kreeg een Kookboek waarin staat hoe je samen met je vriend moet koken.
En ik kreeg een pijl en boog. – omdat ik de “hunter” ben ???

Donderdag, eerste kerstdag, ja hoor werk je niet in de Horeca moet je toch nog werken op eerste kerstdag, het was wel heel gezellig op het werk, ik kan het echt heel goed vinden met al mijn collega’s. S’avonds heb ik gekookt voor Maericke, Isabelle, Roel en voor de vader van Isabelle die onverwacht langs kwam. Die is met een zeilboot de oceaan overgevaren en kwam even langswippen. Heel leuk. Ik heb gamba’s en lamsrackjes gemaakt. Was goed te eten en als toetje, wat Isabelle had gemaakt kregen we aardbeitjes, ijs, chocola, appeltaart en slagroom, HEERLIJK. Al met al een geslaagde avond, met Champagne, wijntjes en Punch Rumba Caribean.
Goede Kerst gehad dus.

Zoals jullie kunnen lezen druk weekje, en dat moet afgewisseld worden met een rustig weekje, weet dus nog niet wat ik aanstaande week ga doen. Maar dat horen jullie volgende week natuurlijk weer.

  • 26 December 2003 - 20:35

    Jaimy:

    sjoerd kan ik er ook week van maken in plaats van twee(de auto bedoel ik dus)please??????

  • 26 December 2003 - 20:40

    Jaimy:

    bonnie en anette hoe gaat het met jullie?? fijne verjaardag gehad zonder ons bo, ik hoop van wel kus jaimy ps wil een van jullie me mailen wat er precies is gebeurd met de fooi van de boot...er is namelijk een klein drama zuidafrikaantje en co hebben geen dollar gezien!!

  • 27 December 2003 - 13:24

    Bo Voor Jaimy:

    Was een leuke verjaardag..dankjewel Jaimy! Uhm...de fooi heeft voor zover ik het weet Annette aan de kapitein gegeven...ongeveer 200/250 dollar..zielig voor zuiafrikaantje...vraag even na..bij die Bitch van de Golden Eagle..
    Jaimy wat vond je van dat *altijd gratis drinken flesje*?
    kus

  • 29 December 2003 - 11:25

    Bo Voor Sjoerd:

    de post is gedaan

  • 29 December 2003 - 14:16

    Femke:

    Sjoerd je moet wel wat beter op je spelling letten hoor! Het waren the Youth Waves en niet the Young Ones en mijn overheerlijke Tiramisu schrijf je zo!!
    Verder een TOP verhaal!
    Wie kookt er vanavond?

  • 29 December 2003 - 14:39

    Daniël:

    Ik ben blij dat Femke wat op je taal let. Leer ik net op school een beetje fatsoenlijk spellen. Door jouw stukjes raak ik danig in de war: er licht schone vloerbedekking?
    Heit zegt dat het van de drank komt: daardoor vermindert het aantal hersencellen. Hij kan het weten...
    Heb je al vuurwerk voor woensdag? Ik wel, al is het niet zo veel. Ik wens je in ieder geval een leuke jaarwisseling. Maar zoals alles op Sint Maarten, zal dat ook wel SSUUUUUPPPEEERRRR zijn. (zie je wel, mijn spelling raakt helemaal in de war door jou).

  • 29 December 2003 - 22:10

    Bo Voor Femmie:

    Heb je die kilo drop in de koelkast al gevonden?
    ...pastte niet meer bij die andere 30 kilo bagage..

    eetsuh!

  • 30 December 2003 - 18:05

    Yeb Johan:

    Super verhalen. Maar dit berichtje is eigenlijk bedoeld voor Bonnie. Ontzettend bedankt voor het leuke cadeautje en de moeite die het je gekost heeft. SD, nog Veel plezier. En iedereen een goede jaarwisseling toegewenst.

  • 31 December 2003 - 13:57

    Bo:

    Alvast gefeliciteerd Yeb Johan! Sjoewie had een goed kado voor je uitgezocht!

    Iedereen de beste wensen en ik probeer een van jullie vandaag te bellen!

  • 31 December 2003 - 15:57

    Annnette:

    vanuit een ijskoud Nederland vast een nieuwjaarsgroet! hier is iedereen in de ban van Frans BAUER!! ECHT waar!! mis jullie natuurlijk en de stranden en de zon ook, maar aan de andere kant is het heerlijk om weer thuis te zijn! groetjes en smek op je bek (vrij naar Bo)
    Annette

  • 01 Januari 2004 - 20:59

    Thusfront Koaileane 7:

    Folle lok en seine yn it nije jier

  • 02 Januari 2004 - 13:59

    Jaimy:

    hoi anette alles oke? wil jij me aub mailen,en precies uitleggen hoeveel fooi je aan de heks hebt gegeven.....alvast bedankt xjaimy

  • 02 Januari 2004 - 17:20

    Bo:

    Heej Jaimy, misschien heeft die Feeks de fooienpot zelf wel opgezopen in Lagoonies!
    zielig zuidafrikaantje..

  • 03 Januari 2004 - 12:08

    Annette:

    heey Jaimy, wat bo zei klopt, we hebben een fooi van zeker 250 $ gegeven in een emmertje aan het eind van de dag. verder hebben we 1500$ betaald voordat we weggingen! Lijkt me meer dan genoeg toch? Maar wat is het probleem van haar dan? dat was de afspraak die bo en ik gemaakt hadden! ik heb je mailadres niet, vandaar zo.veel plezier nog daar, hier is het echt wolkjes blazen! brrrr Annette

  • 03 Januari 2004 - 13:54

    Roxy:

    yooo hooo, hallo. big sista house turned upside down now, but still rocking. happy new year, and big kisses for annette and bo.

  • 03 Januari 2004 - 17:38

    Bo:

    Annette die Feeks loopt de boel volgens mij te belazeren..geld in eigen zak gestoken ofsow!
    Roxy...I hope you got some nice christmas presents!..and a big kiss and hug for you big sista!
    New sista is coming 8 of January..maybe we can start The revenge of the big sista house!

  • 04 Januari 2004 - 13:41

    Annette:

    Bo, hoe is het met Chrissieboy? al geboekt?
    ROX, keep the BIG SISTA spirit in tha house!
    FEM, nog even en Loekie is er?!!
    SJOE, hoe bevalt mijn kamertje?
    JAIM, laat je niet kisten door die feeks!
    HAN, groetjes van Tamara
    MIS JULLIE ALLEMAAL!!
    EN DE ZON OOK, tis hier zoooo koud!
    aanbid de zon!
    liefs Annette
    p.s. is er nog post aangekomen, een pakketje voor school met folders?!

  • 04 Januari 2004 - 13:46

    Loesha For ROXY!!:

    Come home Roxy we miss you! and it's cold here without you!

  • 04 Januari 2004 - 17:26

    Bo:

    Annette..Regatta tickets zijn vreselijk duur..maar blijven hopen..!
    Hoest met je scriptie?..kan ik um al confisceren?..(hehe vrij naar Annette)
    Tis zo koud jongens..tis zo koud...stuur de zon...

  • 16 Januari 2004 - 14:39

    Hanneke:

    Sorry Sjoerd, ik heb de foto gezien. En beetje laat (better let as net)maar leuke website!! Als nuchtere Fries geef je natuurlijk niet te hoge cijfers maar deze website is absoluut een 8 waard! Dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

Update 2

27 Oktober 2008

Update 1

10 Oktober 2008

Bangkok

04 Oktober 2008

Klaar voor vetrek..

09 Februari 2004

Ben weer thuis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 116608

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: