Superweekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Superweekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Superweekend

Door: Sjoerd Douwe

08 Oktober 2003 | Nederland, Amsterdam

Hee, ik ben vandaag, dinsdag, vrij dus maar weer een nieuw verhaaltje. We hebben het afgelopen weekend echt een top weekend gehad.

Vrijdag, na het werken thuis gekomen en hebben we op ons balkon gebarbeknoeit was erg leuk en lekker. In het balkon zit nu alleen paar brandgaten doordat er wat hele kolen door de barbecue gevallen zijn. Zetten we wel een plant op.
Daarna zijn we met onze bootjes naar de verjaardag van Chris gegaan. We hebben een dingie van 3.5 pk, Femke had een Dingie van de Yachtclub en Edgar en Maurice, die bij ons hebben gegeten hebben een dingie van 50 PK. Ik met hun mee, waren er in 2 minuten waar we anders 15 minuten over doen. Ik kende die hele Chris niet maar het feestje was wel leuk, we hebben ons met 15 Hollanders heel goed vermaakt.
Daarna naar Ladie C, de drijvende bar. Ook heel erg gezellig en gebleven tot 4 uur. Daarna in het bootje weer terug, ik zat alleen in de 3.5 pk dingie en femke ging in haar eigen dingie. Ging heel goed tot ik midden op de lagoon zat. Motor valt uit, en ik krijg hem nooit meer aan, roeien. Helemaal nat, schoenen broek alles. Na 5 min geroeid te hebben kom ik Femke tegen, die wil me wel naar de kant trekken, gaat honderd meter goed, maar na een grote rookwolk houdt ook die Motor er mee op. Femke haar baas bellen en die heeft ons uiteindelijk naar de kant getrokken met haar boot. 4:30 lag ik in bed, Moet morgen werken!!!

Zaterdag, ben niet heel erg brak en ga dan ook een hele leuke werkdag tegemoet, erg druk maar uiteindelijk 65 dollar TIP in the pocket. S’avonds komen er weer andere mensen bij ons eten en ik besluit samen met Wessel en Barbera naar een tranceparty in Marigot te gaan, er gaan meer stagiairs heen. Wij naar Marigot, kunnen we die tent nooit vinden, na 45 min toch gevonden NIKS aan. Andere stagiairs opgebeld en afgesproken in de Havana Club was gezellig maar na uurtje vertrokken met Bas, Hanneke en Issabel naar de Bliss. Daar was het echt weer ouderwets gezellig en gebleven tot 4 uur. Met Hanneke en Issabel meegereden en die wilden hun appartementje nog even laten zien. Nou ja prima, als ze me daarna maar weer thuis brengen dacht ik. Zo gezegd zo gedaan, 5:40 Slapen.

Zondag 9 uur weer uit bed, had gister bedacht om naar Anguilla te gaan, ik zei nog zullen we maar vroeg gaan uurtje of negen. Drie uurtjes slaap is niet veel maar toch naar Anguilla met de boot. Anguilla is het buureiland van St Maarten en is bekend van de Bounty reclame. Op de boot worden we aangesproken of we ook een auto willen huren voor een dag. We zijn met zijn zessen dus kunnen we de huur mooi delen. We kunnen een Ford krijgen voor 30 dollar, prima. Eenmaal op het eiland aangekomen staat die Ford naast een Crysler bus (zie foto). Ik vraag of we die ook voor 30 dollar kunnen krijgen, nou vooruit omdat wij het zijn. We betalen 30 dollar cash, geen creditcard, geen handtekening, geen papieren geen verzekering, geen Anguilla rijbewijs, dus een beetje illegaal op pad. Man zegt nog, nou als jullie dan politie tegenkomen flink op het gas drukken. Ik mag rijden, aan de linkerkant van de weg met een auto waarbij het stuur ook aan de linkerkant zit.
We hebben á la The A-team over het eiland gecrost echt super lachen. Schuifdeur open, gas, remmen, schuifdeur dicht en weer gas. En flink veel vrienden gemaakt naar iedereen tuuterren en zwaaien.
We zijn op de mooiste stranden geweest, wat niet te beschrijven is en niet vast te leggen is op camera, echt geniaal, dit is HET leven. 3 stranden verder, 3 tinten bruiner, 3 liter benzine verder en 3 kokosnoten verder is het 5 uur en rijden we weer naar de boot. We leveren de sleutel in en de boot brengt ons weer naar St maarten. We gaan naar huis halen snel wat bij de Chinees, nemen een douche en gaan nog naar onze vaste stek op zondag, de Sunset Beachbar.

Kortom een TOP WEEKEND.

Ik vermaak me hier dus prima, ik hoop jullie ook in het mooie Nederland.

GROETJES

• 08 Oktober 2003 - 14:01

Nadine:

Hey!!
    Nou het ziet er weer super uit!! Echt een bounty eiland!Zeg maar tegen Bonnie dat ze niet zo lui moet doen hoor! Slaapkoppie!Geef haar maar een dikke knuffel van me! x nadine

• 08 Oktober 2003 - 15:47

Bo:

sjoe der liggen nog spare ribs in de koelkast....roxy eet alles op!

*righttttttt*

• 08 Oktober 2003 - 19:21

Neefje Hans:

he sjoerd douwe bijna herfst vakantie hier is wel effe goed dat ik langs kom he want heb het hier echt gehad regen regen regen regen en nog eens regen het is een hele kunst om droog op school te komen dus beetje relaxen en feesten zo als jij beschrijft lijkt mij ook wel wat nou veel plezier maar dat lukt je al aardig zo te zien en hou dat nog een paar maandjes vol groeten aan je eiland vrienden en je krijgt de groeten van Eeltsjebeas 25

• 08 Oktober 2003 - 19:26

Rianne:

Hallo! Zozo, dat klinkt allemaal zeer goed! Dat is nog eens wat anders dan (bijna) elke dag met je fiets door de regen en zeiknat op stage aankomen. Heel veel plezier nog!
    Groetjes uit het o zo mooie Drenthe.

• 09 Oktober 2003 - 16:40

Arjan:

Sjoerd heb weer genoten van je verhalen!! Ik wil nog meer foto's..... Vandaag voorlichting gehad 4de jaar, welke keuzeprogramma's er zijn. Blok nog steeds niets aan. Groeten Arie

• 12 Oktober 2003 - 16:30

Daniël:

Hey Griet,
    Ja Sjoerd Douwe, we hebben de site gekraakt en overgenomen. We maken er gewoon een familie-site van waar iedereen de laatste nieuwtjes en vragen op kwijt kan. We merken dat we door jouw berichten veel meer van elkaar weten dan in de jaren er voor, terwijl we elkaar net ze vaak (of weinig zien). Chatten helpt niet. Dat heb ik vanmiddag van tante Griet gehoord, toen we bij jouw ouders waren om de verjaardag van je vader alvast te vieren. Helemaal alleen zat ze daar gister als anoniempje in de praatdoos met zich zelf te chatten. We doen het nu gewoon via de berichten.
    We hebben een aantal vragen. Ten eerste: wat betekent die pink eigenlijk. Ik heb RRRIGHT in het woordenboek opgezocht en daar zag ik dat het rechts betekent. Als je de andere pink gebruikt, is het dan LEFT. Gebruik je die symbolen om links en rechts verkeer uit elkaar te houden. Ik snap het niet. Zou je wat meer duidelijkheid willen geven? Nou tot zo ver eerst maar. Tante Griet neemt het straks wel over. Onze honger naar foto's en informatie is niet te stillen... Maar nu roept mem onder aan de trap dat we moeten eten. Honger heb ik niet, want ik heb schip en kaas en worst gehad, net in Joure. Maar goed, ik zal me groot houden. Nog één ding vroegen Griet en ik ons af: ben je vanmorgen wel naar de kerk geweest en zo ja, waar ging het over?

• 12 Oktober 2003 - 20:43

Griet:

Eeeeeeeey Daniel, alles ok???
    Ik ben blij dat jij de knuppel in het hoenderhok hebt gegooit en aan S.D. hebt medegedeelt dat wij zijn site nu in beheer hebben.....voelt vet cool gaaf heeeeeeee.
    Het is ook beter dat jij management taken op je neemt, want ik ben van de "koude kant" en dat akkedeert vaak niet goed.....
    En dat chatten....ja...dat was sneu voor me, maar we hopen op betere tijden.
    Wat ik S.D. wel even wil zeggen is het volgende: er moet een begeleidingsteam worden opgericht, om jou in 2004 weer "normaal" Fries te laten worden, want zoals jij nu de dagen slijt....nee, dat past in het geheel niet in ons Friese leventje.
    Ik ga trouwens even contact opnemen met de rayonhoofden der Friese 11-steden, dan val je direct met je bruine kontje op het ijs, en ben je denk ik direct to-the-point.
    Maar daar wordt hier een werkgroep voor opgericht, en de behandelwijze hoor je t.z.t. wel.
    Verder gezellig in Joure koffie gedronken, en ik heb fijn even met de Seffinga'tjes zitten chatten, zij luisterden tenminste naar me.
    Ook ik ben benieuwd hoe de predikant je daar bevalt...
    Verder eerst geen mededelingen meer, Daniel heeft het meeste al verteld.
    Je ziet de berichten wel verschijnen de komende tijd......
    Eeeeeeeeeey Daniel.....veel plezier he??
    Enne S.D. werk ze!!!!

Groetjes, Griet