Nieuw onderkomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Nieuw onderkomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Nieuw onderkomen

Door: Sjoerd Douwe

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2003 | Nederland, Amsterdam

Weer een week voorbij.
Bertina is weer naar huis en is weer veilig in Nederland aangekomen met Airholland.

Vorige week woensdag moest ik mijn huisje uit. Er zijn twee nieuwe stagiaires gekomen en die hadden mijn kamer eerder gereserveerd dan ik dat had gedaan. Dus moest ik voor een dikke maand een ander onderkomen vinden. En die heb ik gevonden bij Hanneke en Jaimy. Zij hebben een appartementje waar we wel met zijn drieën kunnen vertoeven. Het is niet echt groot en ik slaap op de bank maar onze buren, die in een zelfde soort appartementje zitten, zijn twee gezinnen met stuk of 4 kinderen echt heel erg krap, dus we mogen niet klagen en dat doe ik dan ook niet. Het is heel gezellig.

Al zijn de twee meisjes ondertussen mijn oude kamer al weer uit, ze vonden het niet mooi, het is ook een hok, maar voor mij goed genoeg. Dus ik ga misschien binnenkort wel weer terug naar mijn oude stek met twee persoonsbed ipv. een bank. Maar het wonen bij Hanneke en Jaimy heeft ook vele voordelen, het is er gezellig, schoon, we hebben een wasmachine droger, goed fornuis en een warme douche.

En last but not least, er zit een kapper bij in begrepen, Hanneke. Hanneke knipt in Amsterdam ook voor de hobby en dat doet ze best goed. Eerst was Jeroen aan de beurt, veilig voor mij, als ze het verknald bij Jeroen dan weet ik dat ik naar een professionele kapper moet. Maar dat gebeurde niet, Hanneke is echt heel goed, zelfs met een kartonschaar. En het eindresultaat van Jeroen en mijn haar was dan ook super. Mijn Complimenten en bedankt.

Oh ja nog een leuk bijkomend iets, we hebben een heel leuk, schattig buurmeisje, zie foto’s. Ze komt gewoon even door de deur gewandeld en blijft zo een uurtje zitten en rondlopen.

Bij Avis gaat ook nog steeds alles perfect, het hoogseizoen komt er aan je, het wordt steeds drukker, zo ook deze zaterdag, veel mensen kwamen hun auto inleveren en een auto ophalen. Op zaterdag zit er geen “intelligent” werk in maar is het gewoon mensen helpen. Wel een leuke afwisseling en goed voor de portemonnee, ik heb deze zaterdag weer dik 50 dollar fooi binnengekregen.
En de afwisseling vind ik ook heel erg leuk, de hele week constant achter je bureau zitten is niks voor mij om zo nu een dan naar de andere kant van het eiland te rijden is helemaal geen straf, airco en radio zijn aanwezig in de auto’s dus dat is heel erg relaxed. De baas en mijn Manager zijn tegelijk op Vakantie dus ik werk nu alleen maar met Locals het is allemaal heel makkelijk maar het komt allemaal wel voor elkaar en alles wordt wel geregeld.

Door de vele regen, en doordat de meeste barretjes en discotheekjes buiten zijn, was dat niet heel geslaagd deze week, we zijn wel een paar keer uit geweest maar de bioscoop is een goed alternatief. En de meeste films zijn hier veel eerder uit dan in Nederland. Ik heb deze week Underworld en Beyond Borders gezien. Underworld is geen aanrader als hij in Nederland uit gaat komen, ik hou ook niet van het genre, maar het verhaal is heel slecht, ook het acteren is niet top, de film is alleen heel mooi en goed geschoten maar ja dat maakt het geen goede film.
Beyond Borders is zeker een aanrader, heel aangrijpend over alle problemen in de wereld, zo gaat Angelina Jolie naar Afrika, Vietnam en Tsjetsjenië. Heel aangrijpend, mooi en verdrietig.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar een naar twee hotels geweest om daar het zwembad en het bubbelbad uit te testen. Dat kan hier gewoon, niemand kijkt je raar aan. Zondag middag regende het weer en dan is het helemaal leuk om in een warm bad te zitten terwijl de regen op je hoofd valt. S’avonds zijn we met 27 man uit eten geweest, heel er gezellig en lekker, alleen met de rekening wordt het dan altijd een beetje lastig wie betaald wat. Maar ja verder wel leuk gehad. We hebben voor 30 november de Heineken boot afgehuurd waar je de hele dag op kunt varen met 40 personen en de hele dag gratis kan drinken. Leuk!! Dus dan gaan alle 27 aanwezigen ook mee. Wordt heel leuk denk ik.

De regen is sinds maandag opgehouden en de zon schijnt weer!!!. Ik ben maandag wel heel verkouden. Het valt verder wel mee alleen een loopneus. Maar ik zeg tegen mijn collega i’ve a little Cold, ooh go home you don’t have to kill yourself. Nou ja dat laat ik me geen twee keer zeggen, laterrs.

Dinsdag vrij, Vandaag uitgeslapen en daarna geshopt met Jaimy. De Tommy Hilfiger en Ralph Lauren kleren zijn hier goedkoper dan in Nederland, het is moeilijk om iets leuks te vinden maar het is me toch gelukt, twee shirtjes gekocht.
S’avonds feestje op de boot van Maurice en Raider, de Rembrandt. Een grote driemaster waar we lekker hebben ge bbq’ed. Heel gezellig, wel een beetje zeebenen maar we hebben het overleefd. Om half twaalf naar huis gebracht met een dingie.

Al met al weer een leuke week, het wordt saai maar het is hier nog steeds TOP.

  • 19 November 2003 - 15:18

    Hanneke En Jaimy:

    Sjourd Douwe; je hebt het weer heeeeelemaal goedgemaakt deze week!! ..En jij bent ook heel gezellig hoor, kus je wijze hulpmoeders

  • 19 November 2003 - 18:39

    Tallboy:

    Swoerd als je het zat ben bij de meisjes wil ik wel even ruilen met je,je moet elkaar toch helpen.

  • 19 November 2003 - 20:07

    Bo:

    *wrighttttttttttttttttt*

  • 20 November 2003 - 11:21

    Geerte:

    HEY SD!!
    Ik heb je bericht gelezen.... Superleuk leventje heb je daar zeg!! Ik zit momenteel achter de computer bij de Hanzehogeschool; er zijn ook mensen die moeten studeren.....!! En als ik dan die foto's van jouw leventje daar bekijk, vraag ik me af wat ik hier aan het doen ben?!?!.. (ik krijg hier geen 50 dollar fooi voor, terwijl jij daar een beetje lekker loopt te 'chillen' ...)Maar studie is nu helemaal naar de zin en heb alle tentamens nog gehaald!! Leuk kapsel trouwens :-) Ik heb je bericht laatst ook al een keer gelezen, maar toen ik halverwege was werd de site afgesloten (uit de lucht) Maar nu kan ik dan ook even een berichtje terugsturen. Verder eigenlijk geen nieuws.. Ik wens je nog een heeeele fijne tijd daar, laat binnenkort wel weer eens iets van me horen. Liefs Geerte

  • 21 November 2003 - 11:26

    Mem:

    Wer echt wat faor dij-contact mei sa'n famke!Se sjocht 'r echt skattig ut!Ik mail nog wol,groetjes!

  • 21 November 2003 - 13:37

    Babs:

    he sjoerdje; ik dacht, laat ik eens even kijken wat die rakker allemaal over ons St Maarten schrijft. wel leuk om te lezen hoor. ik zou zelf ook wel zo'n site willen hebben maar eerst maar eens een digitale camera aanschaffen dan, anders is het ook niet leuk als je er geen foto's op kunt zetten.
    he, maar ik zie je vanavond wel bij Lady C.
    -xxx-

  • 24 November 2003 - 12:32

    KlAaSjE:

    Hey Sjoerd Douwe, Wat heb jij een lekker leventje daar zeg, terwijl wij naar school fietsen in de regen. maar goed ik ben blij dat je het daar zo leuk vind, en wat een schattig buurmeisje heb je! Ik weet al waar ik volgend jaar heen wil op vakantie....naar Sint Maarten. Maare verder heb eigenlijks niet zoveel te vertellen, maar ik wens je nog veel plezier daar, en ik zie je wel weer in Februari! liefs Klaasje

  • 25 November 2003 - 18:41

    Buorfrou Janke:

    Hey SjoerdDouwe.
    Hjir bin ik ek wer, ik hie in virus op de computer, wol twa kear, Sjoerd hat em neisjoen, dus hoopje dat it no goed is.
    Mooi hier hast, goeie kapper kinst wol sjen.
    Hast it leuk han, mei Bertine? Dus se is alwer thus, mar gauris hjerre hoe se it han hat.
    Hjir is alles fierder goed.
    Ik jow dy Wietze syn website, kinst der ek efkes opsjen. dat is Wietze.netfirms.com ik hoopje dat it lukt. No ju folle wille en OANT SJENS. Doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

Update 2

27 Oktober 2008

Update 1

10 Oktober 2008

Bangkok

04 Oktober 2008

Klaar voor vetrek..

09 Februari 2004

Ben weer thuis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 116613

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: