Tegenstrijdig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Tegenstrijdig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Tegenstrijdig

Door: Sjoerd Douwe

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2003 | Nederland, Amsterdam

December ????

December komt steeds dichterbij, heel vreemd met 28 graden. Het is dan ook heel tegenstrijdig als je hoort dat Sinterklaas ook hier aankomt, voor de weinige Nederlanders die hier wonen denk ik. Ik heb in Nederland al een hekel aan Sinterklaas, komt hij hier ook nog, die man blijft je gewoon stalken!!

Dan nog een paar tegenstrijdigheden, Kerstliedjes schallen uit de radio als je over het plein in Philipsburg loopt, in je korte broek! Of als je het omdraait, Vamos a la Playa op de radio in november/december, nou als je dat nummer in december in Nederland hoort of ziet zap je het direct weg.
Het toppunt is echter een huis bij ons in de straat, helemaal in Amerikaanse kerstmis stijl versierd. Lichtjes te veel. Of kerstmutsen die hier tussen de korte sexy jurkjes hangen. Heel vreemd allemaal en het is nog niet eens zo ver.

De tijd gaat hier zo snel, ik had het er laatst met Bonnie over, die gaat over 4 weekjes alweer naar het koude Nederland. Heel verdrietig maar daar denken we nu nog niet aan. Ik ben hier ook al langer dan kwart jaar!!! Ongeloofelijk toch. Wel goed teken; Time’s Flying when you having FUN.

Ik denk dat het allemaal heel erg apart gaat worden, maar natuurlijk WEL weer leuk, zoals alles hier.
Deze week zijn mijn managers weer back in bussiness en ik merk het meteen veel drukker en veel meer te doen.
Deze week niet heel veel bijzonders gedaan, gewoon de normale leuke dingen. Dinsdag was er een Volunteersparty voor de Heineken Regatta. Een feestje om vrijwilligers te scoren voor de regatta in Maart. De meesten van ons zijn er dan al lang niet meer maar het bier was gratis dus ja dan zijn er heel veel Nederlanders te vinden. Daarna nog naar de Cliffhangerbar geweest. Een geweldig klein barretje tegen de rots aan gebouwd, hangt boven de zee. De zee is verlicht met lichten het is echt heel mooi.

Even voor de Jouster Toer, je hebt hier niet alleen spareribs, wat dacht je van lamsrackjes, en Rib Eye (foto) 2 tot 3 keer zo goedkoop als in Nederland. Heel Lekker dus. Ook de wijn is hier heel goed te betalen, al drink ik hier voornamelijk biertjes, is het wel leuk om de bekende wijnen hier ook tegen te komen.

Donderdag, was het Verjaardagsfeestje van Tim en Lilliane. Werd gevierd in de Get Wet beach bar in Philipsburg, erg leuk, goed georganiseerd en het was dan ook weer heel gezellig.

Ik woon weer in mijn oude huisje, alles weer voor mezelf, vond het wel geweldig dat ik zo gastvrij werd ontvangen in het huisje van Hanneke en Jaimy, maar een eigen toillet is toch wel heel erg lekker. Nee geintje maar ik kan nu gewoon weer doen en laten wat ik wil zonder dat iemand daar ook maar last van heeft.

Zondag gaan we met 40 mensen met de Heineken catamaran een hele dag varen. We gaan een paar kleine eilandjes bezoeken onder het genot van een Drankje(S) Wordt vast heel leuk, verhalen komen dan ook zeker jullie kant weer op, maar voor deze week is het weer op.

De groeten aan Sint, oh nee dat kan ik zelf doen, dom van me.

  • 30 November 2003 - 12:55

    Tante Griet:

    Hey.......ben ik weer eens.....
    Schrik me een mijter dat jij en hekel hebt aan Sinterklaas.....
    Laat dit niet aan Daniel merken want Daniel en ik zijn gek op die lieve oude man......
    Meende me wel te herinneren dat je een paar jaar terug nog vol vuur liedjes voor hem zat te zingen...
    Ik denk niet dat je hem de groeten moet doen, is een beetje nepperig.....
    Ik weet zeker dat ik geen groeten van jou zal gaan doen.....

    Met vr. pepernootgroeten,
    Tante Griet

  • 01 December 2003 - 21:41

    Roy - Formerly Known As Smitcoms Intern:

    Doe Bjorn de groeten als je hem tegen komt. En zegmaar dat de hufters tegenvallen als we de foto's zo zien!!

  • 02 December 2003 - 13:22

    Annette:

    Yo Bo, laatste dagje!! jihaaaa jihoeoeoeoeo, oleeeeee, en nu?? wandelen, stappen, slapen, stranden, feesten etc... in elk geval geen wekker meer!! gefeliciteerd!! xxx

  • 02 December 2003 - 19:20

    Bo:

    grappig Annette...
    Niet me laatste dag dus...
    Morgen gaat de wekker weer om 7:00 AM
    dus.........

  • 03 December 2003 - 13:14

    Bo:

    ..heeft een droge bek....
    Heej Sjoewi, ondanks dat het gisteren een nationale rampendag was...Was het bargezellig op Lady C!....

  • 03 December 2003 - 14:04

    Bo Aan Tante Griet:

    Tante Griet Sjoerd Douwe heeft met volle borst gisteren in de auto alle sinterklaasliedjes meegezongen!...en het klonk best leuk!
    kruidnoottoedels bo

  • 03 December 2003 - 15:01

    Tante Griet Aan Bo:

    Weet je.....Sjoerd-Douwe doet heeeeel stoer, maar heeft een groot ontzag voor St.Niclaas.....
    Fijn dat je me even op de hoogte hebt gebracht....ik denk dat Daniel dit zingen van zijn oom ook wel kan waarderen!!!

  • 03 December 2003 - 15:11

    Daniël Voor Bo En Tante Griet:

    Mijn moeder is nu een zwarte pietenpak voor me aan het maken, dat ik morgen draag op het Sinterklaasfeest op school. Mijn geloof in Sinterklaas is nog rotsvast, maar de eerste twijfels beginnen al te komen. Geeft niet, als het maar kado's oplevert, het liefst veel en duur.
    Tante Griet vergist zich trouwens wel een beetje: Sjoerd Douwe is niet mijn oom, maar mijn neef. Tenminste, zo hebben ze het mij altijd verteld...

  • 03 December 2003 - 19:06

    Bo Voor Daniel En Tante Griet:

    Wees maar blij dat jij een zwarte pietenpak hebt voor sinterklaas wij hebben hier veel zwarte pieten...Misschien krigen wij dit jaar voor sinterklaas wel warm water uit de kraan van de huisbaas..Zou wel lekker zijn na 3 weken ijskoud douchen...Ik wens jullie beide een geweldige dag toe en trek nog even bij die ouwe aan zijn baard!

  • 03 December 2003 - 20:03

    Jaimy:

    bo en sjoerd toch nog onverwacht gezellig het was zeker leuk!! verveel je je bonnie? xpoep in de broek

  • 03 December 2003 - 20:07

    Bo Voor Poep In De Broek:

    Ja jaimy..was erg gesjelliej!..en ja ik verveel me ook op het moment..wacht op de kepassssssaaaaaaas!

    poep-broek vol...

  • 03 December 2003 - 20:27

    Sjoerddouwe:

    Het wordt nu echt tijd om te censureren, Het wordt nu echt te gek. En Bo bedankt voor zoveel hits met alleen jou op mijn site heb ik al 100 per dag. Straks krijg ik nog Reclame geld.

  • 03 December 2003 - 21:41

    Daniel Van Tante Griet:

    Ja......het is je neef......foutje.....
    bedankt!!!
    Maar dat Sinterklaas kado's moet opleveren dat vind ik nou ook, anders zit je toch wel mooi voor Jan met de korte achternaam in de cv te galmen.......

  • 04 December 2003 - 12:10

    Bo Voor Sjoerd Douwe:

    Heej Sjoewie..vnaaf big party in de Bliss!!!...zet de carib maar koud! En over dat reclamegeld hebben we het nog wel...
    Fijne dag Daniel, Tante Griet,Sjoewi en Jaimy...

  • 04 December 2003 - 15:31

    Tallboy:

    Keb geen KKKEEEPPPAAAASSSSAAAA in mijn brievenbus gehad.Hoew sit dat nouw Bommie?

  • 04 December 2003 - 15:34

    Tallboy:

    Keb geen KKKEEEPPPAAAASSSSAAAA in mijn brievenbus gehad.Hoew sit dat nouw Bommie?

  • 04 December 2003 - 20:27

    Bo:

    Zou Tallboy zich even kunnen identificeren?

  • 04 December 2003 - 20:32

    Talboy:

    Hallo Bommie,iek ben Tallboy Retep.You now its me !!!!!

  • 04 December 2003 - 21:10

    Han En Jaim:

    Lusten jullie wel een broodje poep???? Sjoerd; waar is die zeilboot, waar zijn de kotsende mensen en waar...WAAR is je verhaal???? Kus de 'met een papje' meisjes
    (Ps. deze vuist op deze vuist
    Pps.Bliss????)

  • 05 December 2003 - 13:03

    Bo:

    Retep?...Neej maar ben je weer int land!...Ik zal de Kepassssssaaaa voor je meenemen!
    laterrrrrrrs

  • 05 December 2003 - 13:05

    Bo Voor Daniel:

    Daniel wil jij nog strooigoed..ben nu al kotsmisslijk!
    Succes met je pakje op school!

  • 08 December 2003 - 19:16

    Maericke:

    Sjoerd, alsjeblieft, haal die f*cking foto van je site..anders zal ik eens wat foto's terug plaatsen en je weet over welke ik het heb ;-)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

Update 2

27 Oktober 2008

Update 1

10 Oktober 2008

Bangkok

04 Oktober 2008

Klaar voor vetrek..

09 Februari 2004

Ben weer thuis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 116611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: