St. Maarten to The Netherlands - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu St. Maarten to The Netherlands - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

St. Maarten to The Netherlands

Door: Sjoerd Douwe

20 Oktober 2003 | Nederland, Amsterdam

Hallo Hallo,

Ik heb nieuwe huisgenootjes twee vriendinnen van Roxy, Jaimy en Hanneke. Ik kan het nu al heel goed met ze opschieten, ik snap niet hoe het kan, een Fries met twee meisjes uit Amsterdam. Maar het is echt heel gezellig.

Voor de rest gaat het ook hartstikke goed hier, al moet ik een ding wel even recht zetten. Ik vernam uit betrouwbare bronnen dat men in Nederland denkt dat ik alleen maar aan het feesten ben. Dat is wel een van de dingen die ik veel doe, maar ik loop toch ook nog stage. Dat gaat allemaal erg goed, doe leuke dingen en zie daar meteen resultaat van, in de vorm van, het veranderen van huurprijzen, nieuwe internetsite, nieuwe landkaart, nieuwe fleetmap, onze naam op verschillende websites en veel fooi op drukke dagen. Echt heel leuk en ook op mijn werk heb ik het dan ook naar mijn zin. Maar mensen die wel geïnteresseerd zijn in mijn STAGE die kunnen achteraf het verslag lezen. Ik vind het hier op deze site niet zo interessant om dat te vermelden.

Ik weet niet of jullie het in de Nederlandse kranten hebben gelezen, maar er is hier op St Maarten wat bizars gebeurd. Er is een Nederlandse kapitein doodgestoken door de Kok van het schip. Echt net cluedo, wie is de dader? Nou de kok dus. Wij kenden wel een paar mensen die op de boot werken en dat was dus iets minder leuk. Heb zelf niet veel contact met die mensen maar Femke en andere NL’ers wel.

Nu weer naar de leuke dingen van St. maarten Iwan, bonnie’s vriend en Sander, broertje van Femke, zijn gekomen en we hebben dus een heel huis vol gezelligheid.

De hele week waren er nog “sterke mannen” wedstrijden en we zijn dan ook regelmatig sterke mannen tegengekomen bij het uitgaan. Zo ook Magnus Vermagnusson. Voormalig Sterkste man ter wereld, was een held maar hij deed zo moeilijk om met ons op de foto te gaan is nu een loser.

Zaterdag, zouden we uitgaan en ik zou rijden, met de auto van Annette. Zouden Carl ophalen en kom van het erf van Carl afrijden en zet de auto in de eerste versnelling geef gas en het gaspedaal is in een keer weg, zit geen druk meer op, kabel geknapt of zo. We rijden echt super hard in zijn een. Kan de koppeling en rem niet indrukken, geblokkeerd, wat nu. Komen hard op een kruising af gescheurd nou ja contact maar om draaien en de auto stopt. Pfoe, we leven nog maar de auto is wel kapot. Bellen Femke op en die brengt ons naar de Bliss, wel een leuke avond gehad, maar wel een beetje balen van die auto.

Volgende dag ben ik naar Avis gegaan om een monteur te vragen, was er niet. Andere monteur gevraagd en die heeft uiteindelijk de auto gemaakt, startmotor was kapot, die heeft hij vervangen en de gaskabel, weer gemaakt. De Jeep doet het gelukkig weer. Iwan heeft ook een auto gehuurd en daar crossen we het hele eiland mee af. Echt super leuk om wakker te worden door een duik in de zee te nemen, op een afgelegen strandje.

Zondag avond hebben we op het strand gezellig met zijn allen gezeten.

Woensdag ga ik samen met Iwan naar Saba. Echt super. Voor 50 dollar met het vliegtuig naar Saba, het Jurasic Park eiland.
Ik zet dat incl, foto’s natuurlijk weer op de site en ik jullie reacties zijn nog steeds van harte welkom, vind het altijd super, om allemaal grappige, leuke en mooie berichtjes te krijgen. Zit ik soms weer een uur met een bigsmile achter mijn computer ;)

Groetjes

• 20 Oktober 2003 - 12:47

Jan Ype:

We weten heus wel dat jij echt niet alleen maar feest. Maar zo af en toe een feestje kan geen kwaad ;-) toch. hier gaat alles lekker, en bij jou ook wel heb ik gezien. he michey de groeten!!!

• 21 Oktober 2003 - 04:12

Martin En Yolanda:

Leuk om je site te bekijken en te lezen. Veel plezier, maar dat lukt jou wel en de groeten aan Jaimy. Wij zijn haar jongste oom en tante van deze lieve meid.

• 21 Oktober 2003 - 12:17

Daniël:

Ik heb de vorige week niet geschreven. Dat kwam omdat heit ziek was. Hij is inmiddels beter en kijkt ook al weer op internet, zoals je merkt. En ik mag meekijken. Er is weer heel wat te zien...
    We hadden van oom Sjoerd al gehoord dat je bij Avis erg je best deed. Maar daar kan je geen foto's van maken of blitse verhalen over schrijven. En daar zit iedereen toch eigenlijk op te wachten. Iedereen in de familie is jaloers op je - en dan niet om je stage, maar natuurlijk om het strandleven en alle feesten. Vooral oom Jaap zou graag in je schoenen staan, zei hij laatst.
    Het wordt ook steeds leuker, lijkt het wel. Ik mag in de klas niet zo dicht bij de meisjes zitten... Dan duwen ze me weg. Jij hebt ze met drie tegelijk onder de oksels. Nu begrijp ik ook waarom oom Jaap zo graag jouw plaats wilde in nemen...

• 21 Oktober 2003 - 12:17

• 21 Oktober 2003 - 12:18

Daniël:

Nou flikt 'ie het weer: twee keer op gedrukt.

• 21 Oktober 2003 - 16:50

Jentske@hotmail.com:

Hallo Sjoerd Douwe,
    Wij zijn erg blij dat we op jouw webside mogen kijken en hebben de drie musketiers uitgeprint.
    Lieve groeten, de ouders van Hanneke.

• 22 Oktober 2003 - 09:52

Kim:

Leuke site heb je sjoerd! Maar het is vooral leuk om Jaimy dan nog te kunnen zien! Geef her maar een kus van me. Ik ben haar nichtje Kim. xxx

• 24 Oktober 2003 - 16:16

Neef Hans:

he sjoerd douwe gaat het nog wat dat werken daar zo te horen heb je het nog steeds naar je plezier nou werkse en tot snel weer groetejes hans
    de linkse of niet;)

• 25 Oktober 2003 - 19:21

Lijpe Louie Ouweeee:

Hee Sjoerd leuke site man het is ook leuk om te horen en te zien dat je gezelschap heb van 2 leuke vriendinne van me. En ze zijn leuk geloof me...Nou doe ze(Jaimy,Roxy en Hanneke) de groeten. Ik mis ze wel hoor !!!

• 26 Oktober 2003 - 15:25

Peter:

Ha Sjoerd, Wat ziet het er allemaal goed uit op de foto's. Curacao is lang zo mooi niet! Maar waarschijnlijk even gezellig. dat zou ik eigenlijk moeten testen. Ben daarom nu aan het kijken op de website van dca om te zien hoe duur het is om daar na toe te gaan. Hilde had het over een gerucht dat jij in januari hier naar toe zou komen? Je bent altijd welkom. Kreeg ik maar fooi, dat zou de stage bij van der Valk een beetje aangenamer maken. We mailen, groeten Peter

• 27 Oktober 2003 - 11:43

Freark:

He Sjoerd Douwe, twordt ook tijd dat ik hier es wat van me laat horen. Khoor de verhalen natuurlijk wel via via enzo. maar toch leuk om hier wat te zien. Mooi dat je t daar zo naar je zin hebt, anders is een half jaar wel ontzettend lang natuurlijk. Hier alles ok studie op een laag pitje opt moment (ivm studie- vertraging, Oeps!!)veel werken bij de postbank helpdesk, centjes verdienen!!
    Nou nog maar heel veel succes en sterkte met al dat feesten en ook met stage lopen en werken natuurlijk. En watch the ladies, ze binne niet te vertrouwen ;P

Groetnis Freark