Week Acht alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu Week Acht alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjoerddouwe - WaarBenJij.nu

Week Acht alweer

Door: Sjoerd Douwe

27 Oktober 2003 | Nederland, Amsterdam

Deze week veel gedaan, ik had ook een extra dag vrij. Maandag heb ik gewerkt,
Dinsdag en Woensdag was ik vrij. Dinsdag was het Antillendag, nationale feestdag. We zijn met een groep van 20 wezen hicken naar “The Wilderness” echt heel gezellig. Stokbrood, wijntjes, brie, vlees en andere picknick spulletjes mee, een halfuur gelopen in de natuur, a la Lord of the Rings the Fellowship (zie foto’s) in rij over een berg. Na een half uurtje lopen kwamen we op een helemaal afgelegen, leeg, supermooi strand. Daar hebben we de hele middag gezeten, gepraat, geouwehoerd, gegeten en gerelaxed. Echt een super dag. Daarna nog een drankje gedronken met zijn allen bij een strandtent, met lekkere stoelen. Met een ondergaande zon voor je.

De volgende dag, woensdag ben ik samen met Iwan, de vriend van Bonnie, naar Saba gegaan. We moesten ons al om 6 uur melden op het vliegveld en om 7:15 vlogen we naar Saba, naar de kleinste landingsbaan ter wereld. Veilig geland en een taxi gebakt naar het hoogste punt waar je met de auto kunt komen. Daarna verder gehicked naar het hoogste punt van het Nederlandse koningrijk. +/- 900 meter hoog. Echt heel apart. Mist boven op de berg, vreemde bomen met mos echt heel geestig en bijzonder. We hebben met de camera van Iwan mooie opnames gemaakt en mooie foto’s natuurlijk. En ook hier weer Lord of the Rings omgeving. Echt heel GAAF. Daarna weer na beneden, in een leuk restaurantje gegeten en het hele eiland over gelift. Saba is echt het vriendelijkste eiland van de caribean. Iedereen neemt je mee, en rijdt soms zelfs voor je om. Om 17:00 uur zijn we weer terug gevlogen in een klein vliegtuigje echt heel erg leuk, weer veilig geland op St maarten. Een hele ervaring om in zo’n klein vliegtuigje te vliegen.
Kortom echt een top dag gehad en weer 2 stempels in het paspoort rijker.

Voor de rest van de week gewerkt goede week gehad, Zaterdag is de stageman uit Nederland gekomen en heeft een auto gehuurd bij mij. En daar zijn we zondag mee uit eten gegaan. Nadat we zondag weer naar een afgelegen strand zijn gegaan, Happy Bay. Hebben we allemaal aan Roxy te danken die weet alle mooie plekjes van het eiland te vinden waar je anders nooit zou komen. Heel erg cool. Daar hebben we ook weer heerlijk gelegen en gegeten. En om 7:30 ben ik met alle Hanzehogeschool leerlingen uit eten geweest met onze stage mentor. Heel erg lekker Burrito’s. Het was erg leuk, toch ligt iedereen vroeg in bed, weer een begin van een nieuwe week. Maar goed ga morgen ochtend weer joggen om 6:30 met Roxy.

Vrijdag komt Bertina al. LEUK. Ze valt direct met de neus in de boter, vrijdag is het Halloween en gaat iedereen zich verkleden en hebben we een big party. Dan ook weer nieuwe berichtjes en nieuwe foto’s. Groetjes.

• 29 Oktober 2003 - 13:30

Natas:

Wow!! Wat een supermooie foto's. Echt adembenemend. Zo te zien vermaak je je nog uitstekend. Hier ook alles helemaal goed! Week 8 alweer wat gaat dat snel zeg. Veel plezier nog en ook met je zus! Leuk dat ze je komt bezoeken. Groetjes mij

• 31 Oktober 2003 - 12:28

Steven:

Hoi Sjoerd Douwe,
    Ik ga nu ook maar eens wat posten, want Bertina doet dat nu niet meer, ze is onderweg. Misschien lees je dit nog voordat je haar ophaalt en anders jammer dan. kMoet zeggen dat die foto's van het "oerwoud" er wel erg geheimzinnig uitzagen. Gaaaaaaf! Volgens mij moet je eerst "afkicken" wanneer je terug komt hier in NL. Nou ja, yn elts gefal: Oan't sjen!

• 31 Oktober 2003 - 16:22

Annette:

he sjoe!
    wat een bizar gave foto's van Saba zeg! hahaha die tarzan!!
    maarre vanavond gaan we er een scary feest van maken he? als farao, lieveheersbeestje, en engeltjes!!!
    RIGHT!!!!
    welkom aan zuslief!
    LATERRR

• 31 Oktober 2003 - 18:00

Jeroen:

En natuurlijk: Mr Freeze!!!!!!!!!

• 01 November 2003 - 17:21

Jaap:

wat zat er achter het blad (grapje) heel veel plezier nog de groeten van jaap seffinga

• 01 November 2003 - 18:53

José:

hey lieverd, en bevalt het nog een beetje op de antillen...vast wel. Maar verder alles goed? Kusje je vakantie maatje van Blanes....hihi

• 02 November 2003 - 10:21

Esther:

dat bericht van jaap was eigenlijks mijn vraag maar ja schaamde me beetje op me eigennaam er neer te zetten maar ja moest het tocht maar recht zetten dus groetjes esther

• 02 November 2003 - 16:09

Daniel:

hoj sjoertdouwe,
    het gaat goed met mij. gaat het ook goed met jou, ik hep un gool ge maakt, woensdag bij het treenen, is het warm bij jou. sijn jou vrindintjes leuk,

• 02 November 2003 - 16:11

Meindert:

Deze keer dus echt een berichtje van Daniël.
    Goh, Esther, dat jij zo benieuwd was naar de andere kant van dat blad...

• 03 November 2003 - 15:24

Bo:

...waarom dronken wij Heineken terwijl Carib
    1 dollar was SJOE?

*Wrighhhhhhhhhhht*

• 03 November 2003 - 15:25

Mark:

omdat sjoerd douwe echt nederlands bier drinkt;)